lördag 21 november 2009

Sol!


Idag var det sol hela dagen, synd bara att det blåste lite!
Matte köpte ett nytt koppel till mig idag, det andra var nästan söndertuggat. Nu fick jag tt tjockt, inte lika fint som det gamla, men jag får ha detta tills jag lär mig att inte tugga på det! Sen har jag ett i läder med men det är matte extra rädd om!
Matte funderar på att köpa en sele till mig för hon tycker att jag drar så mycket (det beror ju på att hon är så sölig) Är det nån därute som har provat sele? Tipsa gärna! Matte hittade ett idag i en djuraffär: burberry-rutig, urtjusigt, men det kostade över 200kr och hon vill veta om det är bra innan hon köper nåt så dyrt. (snåljåp! det är klart att man vill vara snygg!)

2 kommentarer:

  1. Hej Figo, Nu har jag varit ute på min första morronsväng. Jag blev lite förvånad när jag kom ut för det var fullt av gubbar uppe i träden nära mig. Dom höll på och sågade av grenar och gjorde fint i träden. Jag ska ta lite kort senare. Jag är född i Härnösand med flyttade med matte och husse till Paris när jag bara var drygt 3 månader. Matte och husse hade då redan bott i Paris i flera år. Dom är riktiga "frankofiler" - det var därför dom till slut hamnade i den franska huvudstan. Ha' det!

    SvaraRadera
  2. Matte hälsar att hon inte vet så mycket om selar men det är bra för taxar som drar mycket för de kan få ont i halsen annars. Sen finns det så många olika märken så det är nog mera en smaksak, man får helt enkelt prova sig fram.

    Vi brukar ha sele när vi jagar men annars så andvänder inte matte och husse något annat än våra koppel som är halsband och koppel i ett.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera